wtorek, 1 grudnia 2009

Chleb na zakwasie z płatkami owsianymi - WP53

Gospodynią Łikendowej Piekarni 53 została Zapbook. Zaproponowała nam:
- Chleb na zakwasie z płatkami owsianymi,
- Bagietki mleczne,
i Brioche na semolinie.
Dla mnie - dumnej wyhodowczyni swojego zakwasu- sprawa była jasna. Piekę chleb!
Zrobiłam z połowy podanego przez Zapbook przepisu i muszę powiedzieć, że było mało. Mąż kolejny raz był zadowolony z wypieku, a wtedy wiadomo, że kuchara obrasta w pióra :-) Było rzeczywiście pysznie!


Składniki:

(za Gospodynią)
- 300 g mleka
,
- 150 g wody,

- 200 g zakwasu
,
- 600 g T 80 ale może być np. pół na pół T 65 i T 55,albo tyl
ko 65(ja zrobiłam pół na pół)
- 50 g maki żytniej jasnej
,
- 100 g płatków owsianych,
- 15 g soli
,
- 3 łyżki cukru,albo miodu ,albo melasy (ja do połowy w/w składników dodałam 2 łyżki cukru - dla mnie było go za dużo, następnym razem na pewno zmniejszę ilość).

Wszystkie składniki włożyłam do miski i wyrabiałam ręcznie. Trzeba było się napracować - pomagał mi Osobisty, bo było ciężko, gdyż ciasto musi być gładkie i nie klejące. Zostawiłam do wyrośnięcia, na kolo 4 -5 godzin. Muszę przyznać, że w tej fazie mało mi wyrósł i myślałam, że nic z tego wypieku nie będzie. Po wyrastaniu należy ciasto odgazować, uformować chleb, obtoczyć w mące i nastawić w koszyku do wyrośnięcia - ok 4 godziny.
Nagrzać piekarnik do 210°, naciąć chleb ,naparować (sprys
kać wodą ścianki piekarnika - po 3 pryśnięcia na ściankę spryskiwaczem do kwiatów) i piec kolo 40 minut. Gospodyni pisze, że można tez sam chleb spryskać woda i posypać płatkami owsianymi.

Przypis Gospodyni :
"Dziękuję za pomoc Ali i Tatter o wyjaśnienie o mąkach

T 65 = chlebowa

T 80 =pól razowa
".

Wuala - chleb pychota! :-)

2 komentarze:

  1. to ja tylko napisze ,że miło że nam szeregi się powiększyły o tak zdolnego piekarza ...
    Chleb jest więcej niż piękny !!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Malgosiu ,on jest poprostu cudny !ma takie fajne dziurki i ta skorka taka ladna....dziekuje za wspolne pieczenie

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails